söndag 23 januari 2011

Nygamla lampor


Dagarna dom går och går efter varandra.......och de senaste dagarna har gått i snöskottningens tecken. På samma gång har naturen visat sig från sin bästa sida och målat hela världen vit ! Man behöver bara titta ut genom fönstret för att förundras över det vackra...

Jo, även Simons ögonsten och snöskottan är vacker ! ;-)

även på natten är det magiskt !

Men nu så här en månad efter jul så var det definitivt dags att ta ner julstjärnorna i fönstren! Hade tänkt köpa nya lampor att hänga upp istället, de gamla är nämligen superfula !! Så här fula är de:


och jag vill inte ha dem ! Men har inte heller hittat några nya som jag tycker om så jag tog fram symaskinen och en gammal gardin och på nolltid hade jag nygamla lampor ! 

      




Vet på riktigt inte ännu om jag gillar dem (tyget alltså !) hade nog tänkt mej nåt annat......men bättre med spetstyg än utan !

Men det är alltid roligt då man får nåt nytt som dessutom inte kostar nånting. 
Av bara farten gjorde jag också kläder av samma tyg till en gammal vas...men som sagt vet inte riktigt om jag gillar det ännu, men så här blev det;

Vasen var lite för hög för tulpanerna, men de växer ju på några dagar..

Ser ni den lilla damen på bilden ? 
Henne hittade jag för en struntsumma på rea efter jul......
och hon ser så glad ut...
och är alldeles förtjusande ! Man blir glad av henne ! :)
Idag fick vi också mera ved så nu kan vi fortsätta att njuta av värmen och myset som brasan i kakelugnen ger ! Stor TACK till Hanna och Leif !
Ha en bra vecka alla ! 
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...