fredag 21 januari 2011

Tänd en brasa

Sköna, sköna fredag ! Har en riktig mysig "home alone" - kväll och sitter och pustar ut i soffan efter en bra och rolig arbetsvecka ! Det enda kruxet är att jag tog de sista "vedaklobbarna" från vedhögen och nu är vi utan ved !! Men jag skall njuta av de sista och tända en brasa !
Ska passa på att visa en fin julklapp av kära syster som pryder rummet runt kakelugnen.

Tänker inte använda dessa fina "tändor" ännu....får nog ge mej ut i skogen och hugga ner en gran !


Hon är händig min syster ! Så fin braständarförvaring ! Tack Monica !

Nu sprakar det !

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar, roligt om du gillar! Vilken alldeles fantastisk ugglesamling du har. Blir sugen att våldsgästa dig och fotografera dem alla ;)

    Den där lilla lilla ugglan från Aten, en sån har jag också, köpt på loppis i Åbo. Lilla virkade ugglis var ju oförskämt söt. Ojoj. Ugglor, ugglor :)

    SvaraRadera
  2. Hanna - Ja Ugglor är för sköna ! Fick en riktigt häftig 70-tals uggla av min granne häromdan, som hon hittade då hon städade i gamla skåp, så nu har jag 114 st ! Tänkte ta itu med att måla ugglehyllorna vita, men sen är du välkommen att komma och fotografera ! :)

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...