söndag 27 februari 2011

Vårkänslor och halvfärdiga projekt....

Det måste ju bero på att kölden äntligen gett med sig, att man plötsligt fått lite ny energi och vaknat upp ur vintersömnen ! Lite takdropp och temeraturer kring noll, det finns ett hopp om en vår ! Jippiii ! Njuter lika mycket av den tanken som mina pärlhyasinter i köksfönstret tycks göra !


Nu har jag en massa halvfärdiga projekt på gång.....det största och roligaste är förvandlingen av Simons gamla rum till mitt hobbyrum. Idag har jag börjat sätta upp tapeter, alldeles själv (och attans den som blandar sig) !! Så enkelt med vägglim och tapeter av god kvalite ! Ett nöje att tapetsera ! Nåja, perfekt blir det inte, men nog så det duger åt mej ! Här får ni en glimt.....

Halvfärdig vägg
Trodde inte jag var en turkos människa, men jag gillar verkligen den här tapeten !
Har en gammal stol också som ska renoveras och sedan så småningom få flytta in i mitt rum. De e i ganska dåligt skick och så kämpigt att få bort det gamla tyget så jag tar lite i gången, då jag hinner....

Fattar int att nån klätt över den med det där hemska blåa tyget !
Vårkänslorna och ett besök på Claes Olssson gjorde också att jag satte igång med lite betongjutning i källaren. Det var några fina betongrosor som jag såg på Claes Olsson som gjorde att det började klia i betongfingrarna !

Silikonformar från Tiimari, loppis och IKEA som kom till användning nu !

Bara att vänta nån dag nu då........
Jag är inte den enda i familjen som har halvfärdiga saker på gång.....i garaget huserar Simon varje "lomahelg" och fixar och donar med sin gamla Volvo 240 ! Nu hänger det fint målade delar i taket på tork....

Simon i sin favorithörna !
Nåja det var det om det ! Hoppas alla projekt blir avslutade så småningom och att det milda vädret fortsätter att påverka oss med positiv energi !
Trevligt sportlov till alla som får vara lediga ! Jag tar min semester lite senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...