söndag 6 mars 2011

Betongros och pelargonliv

Skäms nästan för att berätta att jag knappt varit utanför dörren den här helgen ! Fantastiskt vinterväder och allt......men jag har haft annat för mej...som tapeter, skidåkning på tv, pelargoner och en massa annat tjafs ! Känner mej ändå helt nöjd ! Mitt hobbyrum börjar vara färdigtapetserat (det skulle det aldrig ha blivit om jag inte haft tv där så jag kunde se på skidningen samtidigt ! ) och snart blir det att fundera på inredningen...
De bortglömda pelargonerna har i allafall fått första hjälpen idag !

Före

och efter...

Gav dem ganska hårdhänt och skoningslös behandling så vi ska hoppas att de överlever chocken ! :)
Tänkte nästan glömma bort att jag hade en massa betonggrejer på gång i källaren också....de blev int så värst fina, en massa luftbubblor och sånt, men det har också sin charm !

Så här såg det ut för en vecka sen...

"Maskätna" betongrosor !

IKEA-blommor

IKEA-fiskar


Betongfiskar som längtar efter havet !
Har en mycket intensiv vecka framför mej med massor av roligt program på agendan. bla. teater och hantverk ! Någonting att se fram emot !

Simma lugnt där ute !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...