söndag 20 mars 2011

Målfärg och videkissor

Ett bra veckoslut igen ! Nästan FÖR fint väder, för jag hade spetsat mej på att dona på med mitt hobbyrum hela helgen, men det är ju omöjligt då solen strålar från en klarblå himmel och man bara vill ut och njuta av vårvintervädret ! Idag var jag ut på en skidtur på isen och njöt ikapp men hundratals andra i de fantastiskt fina spåren fritidsverket dragit upp ! Hittade en bra sten att pausa på och vad kan vara godare än varm kakao och smörgås ute på isen en dag som denna !


Väl hemma igen tog jag itu med lite målande av hyllor och konsoler, men var tvungen att gå ut igen en sväng  för att njuta av vädret ! Gick på videkissjakt och hittade på vägen ett litet vårtecken som var så gulligt !

En tallkotte i sin soluppvärmda vårsäng !
Hittade nog videkissor också men att få tag i dem var lite svårare...så fort man steg bort från stigen sjönk man ner i snön typ en meter ! Efter några försök och massor med snö i skorna, så kröp jag fram till "kissona"...hoppas ingen såg mej ! :)

Kom på att jag har ett loppisfynd som skulle passa fint till "kissona".

En konstig korg
Fel färg på korgfunderingen, fram med sprayburken...............


och i med kissona !



och här ser ni en lite del av det jag gjort i helgen, tapeterna är på plats och hyllor målade och konsolerna på tork !


Snart, snart har jag ett eget hobbyrum ! 

Ha en bra vecka alla därute 
och 
njut aldrig med måtta !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...