söndag 22 maj 2011

Sommarkrans

Börjar jag bli gammal eller har jag tappat stinget !? Tycker allt tar så länge nuförtiden, det som jag gjorde på en kväll förut tar ju hela helgen nuförtiden ! Nåja det här veckoslutet började ju med världens roligaste vårfest och sviterna efter den kanske är en orsak till långsamt handlande ! ;-) Nå sist och slutligen är jag riktigt nöjd med helgen, alla blomland är rensade, gräset klippt och svärmors gård också uppfixad ! ........men, men listan på ogjorda saker är fortfarande lång..... Lite roligt pyssel hann jag i alla fall göra under en skön vilopaus på terassen. Kransen på dörren som jag haft där sen vintern började se helt vissen ut så jag fixade till en lite somrigare variant.



En enkel krans av björkris och lite pappersblommor gjorda med rosétekniken fick bli sommarens dörrkrans.


Tycker fåglarna lever ett ganska skönt liv den här tiden...bara ligger och ruvar på sina ägg ! Bakom vårt hus finns en liten "pått" och där ligger samma mås varje år den här tiden och ruvar på sitt ägg. Sofia menar att hon heter Sören !

Önskar Sören lycka till och även alla andra som går i väntans tider ! :)
Ha en bra vecka allihopa !
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...