torsdag 2 juni 2011

Dörrstopp

Har äntligen fått mina dörrstopp klara ! Det var ju de jag gjorde på kursen med degbatik (se tidigare inlägg) och nu har jag sytt ihop dem till påsar som jag fyllt med sand.

Är helt nöjd med resultatet och kan faktiskt tänka mej att göra fler såna här ! Det är ju ett bra presenttips för dörrar finns ju i alla hem !
Men nu ska gubben och jag göra ett annat stopp, nämligen ett stopp i vardagen och åka ut till sommarstugan och vila upp oss lite. Det har varit intensiva dagar på sistone. Lite synd är det att lämna trädgården här hemma för nu blommar körsbärsträdet så fint ......


och även äppelträden håller på gå i blom !


Men blomsterprakten brukar håller i sig en bit in i juni så vi ska nog hinna njuta av våra fyra gamla äppelträd !
Jag vet att det är många studentfamiljer som stressar med de sista förberedelserna inför festen nu och den här lediga dagen är säkert välkommen för er ! Jag önskar er alla lycka till på lördag och vi skall hoppas vädergudarna är med er och låter solen skina från en lika klarblå himmel som min första utspruckna bergsvallmo !


Ha en skön "Flygaredag" allihopa !

2 kommentarer:

  1. dina dörrstopp blev jättefina :) Njut nu av ledigheten! Lycka till i min tävling!

    SvaraRadera
  2. En riktigt smart ide det där med dörrstopparna!

    Viste är det lite vemodigt att lämna alla blommor just nu när dom är som vackrast. Själv reser jag en hel del i jobbet och tycker inte alls om att behöva lämna min vildvuxna gård... Allt går så fort den här årstiden. Man svänger ryggen till och det har blommat ut....

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...