torsdag 21 juli 2011

Virkglädje

Att virka med trikå-och bomullstyg och med stor nål (nr 8 och 10 ) är skoj ! Det blir så fort färdigt. Det är klippandet av gamla t-skjortor o.dyl som tar tid och är inte alls lika skoj, men åtevinning i högsta grad ! Nu är i alla fall min andra virkade matta klar (den första gjorde jag förra sommaren och den kan du kika på här ) Årets matta går i rosa-vitt och ska få plats hemma i lilla wc:n.


Här finns allt från mina gamla pyjamasbyxor till gubbens gamla t-skjortor !
Virkade en liten korg också av lite resttrasor och ett grytunderlägg av den enda rulle färdigklippt trasa som jag köpt på loppis !


Nu är det bara att fortsätta klippa, jag skulle vilja virka en stor korg för tidningar ! Besökte bostadsmässan igår och i ett de många fint inredda barnrummen fanns en stor virkad boll man kunde sitta på ! Tjusig !

..för att inte tala om de charmiga käpphästarna på väggen, gjorda av yllesockor ! 
Men från det ena till det andra.....nu har jag lite kantareller att ta itu med !

1 kommentar:

  1. Hej!
    Längesen... Hinner knappt blogga själv och tar mig inte riktigt tid att läsa andra bloggarn just nu heller. Skummar igenom sent om kvällarna när man är som tröttast:o( Du verkar haft en fin sommar. Fina bilder och söt virkad matta.

    Ha det gott!
    -mona-

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...