söndag 30 oktober 2011

En rufsig lampa

Oj vilket underbart veckoslut det varit ! Fredagkväll tillbringade jag med bästa Anna och Tina och vi var på teater och såg Pleppo som var så suveränt bra och rolig så jag har ännu ont i alla skrattmuskler ! Kvällen fortsatte med god mat och en sväng på krogen ! Så roligt !
Lördagen var familjens dag och vi har alla nånting att fira den här dagen; Vår bröllopsdag, Sofias dopdag och Simons namnsdag ! Vi äter alltid fondue och vi hör alltid på samma musik. Det är nog den viktigaste dagen på året för vår familj och jag tror det är viktigt att skapa egna traditioner förutom de som alla andra också firar. Vill ni se bilder från middagen så kolla här !
Idag söndag har jag inte gjort ett endå MÅSTE, bara roliga saker. Jag har PYSSLAT i mitt hobbyrum och jag älskar att ha ett eget HOBBYRUM !! Jag har pysslat med ull, betong, papper, metall och gud vet vad.... har flera projekt på gång och hoppas så småningom visa resultat ! Fick ett infall att göra en rufsig bordslampa till hobbyrummet och idén har jag fått från Taitokeskus där jag går på kurs. Så här gjorde jag:

Använde mej av stommen till en gammal lampa...

och knöt fast olika sorters papperssnören...

den blev riktigt rufsigt...

men ganska charmig....

och den rufsiga lampan gör sig riktigt bra där på det gamla skåpet i mitt hobbyrum !
Det är viktigt med ljuskällor nu när mörkret tar överhand. Jag gillar att ha mysiga ljuspunkter i hemmet ! Var till favoritaffären (Minimani) och handlade igår och då köpte jag en ljusslinga med blommor...den peta jag ner i en gammal glasflaska i vår annars ganska mörka trappuppgång och det blev hur mysigt som helst där...

I samma butik hittade jag ännu en ny pysseltidning....och den bara slank ner i köpvagnen och den är riktigt bra (speciellt bra för de som gillar scrapbooking)


Nu ska jag mysa ner mej i soffan och bläddra i min nya tidning, ta en glögg
och njuta av att vi har en extra timme ikväll !

Skön söndagkväll alla !

Carina

1 kommentar:

  1. En helg att minnas! Familjen, mys, pys och så pyssel! Bättre kan de väl inte bli?!
    Önskar de en skön arbetsvecka!
    -mona-

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...