onsdag 5 oktober 2011

Tygtryck

Andra delen av höstens Taitokurs handlar om tygtryck. Ikväll har vi hamrat ihop en ram, lackat den, valt ut ett motiv och prövat trycka med färdiga ramar. Jag gillade en ram med ett kvistmotiv.....

Tyget placerades under ramen och färg placerades ut på ena kanten..

och sen drog man över med en skrapa några gånger..

och så här blev det !
 Jag valde att blanda ihop en mossgrön färg, vet nog att det här motivet skulle ha varit ursnyggt med svart färg...men då det inte riktigt passar in i vårt hem !
Motivet till mitt eget  tryck (som jag hoppas blir färdigt nästa gång) är förstås
en;

 UGGLA , vad annars ?! :)

Fortsättning följer.....



3 kommentarer:

  1. Spännande! :o) Jag väntar på fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Fint! Din variant blir säkert fin! Ugglor har jag också litet pippi på! :o)

    SvaraRadera
  3. Så spännande att göra eget tygtryck!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...