onsdag 2 november 2011

Andningshål bland ugglor och knutar

Jag är så glad att jag har min Taitokurs ! Idag skulle jag nog ha deppat ner mej om jag inte fått gå dit och träffa härliga människor och göra kreativa saker med händerna. Var nämligen på en skolning idag som handlade om arbetslistor, siffror, koder, system.........ja suck..hela min kropp skrek NEJ NEJ NEJ, det här kan jag inte, förstår jag inte och vill jag inte, det här är jag inte bra på ! Skolningen fortsätter imorgon och jag hoppas verkligen att det känns bättre då för det här är tydligen det sura äpplet jag måste bita i framöver.
Från Taitokursen har jag inga färdiga alster att presentera för er, men mitt uggletryck blev i alla fall klart. Först gjorde jag en schablon och en ram. På ramen spändes fast ett tunnt tyg....

KLippte ut ugglan min

Placerade de rätta bitarna under ramen och drog över svart-brun färg

Det lyckades !!

Gjorde en blomstämpel till ögonen

..och så här blev resultatet.

Ja längre än så har jag inte kommit, men nu vet jag att några av mina ugglor ska bli sköna kuddar...bara de har torkat !
Ikväll började jag också med en tavla som skall bestå av en träram med utskuret mönster en lite matta i ryateknik på mitten. Började knyta mattan av vita papperssnören;

Underlaget, snören och en paffbit

Ganska petigt och svårt att sy ryaknutar med papperssnöre

..men fint blir det nog hoppas jag !
Sussi har varit flitig och så här såg hennes färdiga ryabit ut ! Snygg !
Hoppas jag kan visa mera färdiga resultat efter nästa kursdag. Tycker jag har lite väl många halvfärdiga projekt på gång nu, men det gör ju att man inte får tråkigt i alla fall !

Ha de bra allihopa mitt i veckan och tänk på mej imorgon 
då min hjärna skrynklar ihop sig bland koder och system !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...