onsdag 16 november 2011

Novemberkväll.....

Nu börjar novembermörkret kännas i kroppen...var såååå trött då jag kom hem från jobbet idag och blev ännu tröttare då en pigg hund mötte mej i tamburen med sitt vanliga "ska-vi-gå-ut-och-gå-nu-matte-geeenast-svans-vift" ...ja ja jag ska bara bära in matkassarna först ...går in i köket och ser en diskbänk som svämmar ÖVER av gammal disk....blunda, blunda...jag går ut med hunden, en kort sväng..benen släpar..vill hem till soffan..värmer lite mat i en urgammal, inte så fräsch micro..äter och somnar som en stock på soffan...vaknar 30 minuter senare av att telefonen ringer..en käck försäljare som vill belöna mej för att jag beställt på deras tidning...stööön, jag säger sömnigt att jag inte behöver nån belöning jag e så nöjd ändå..hejdå ! .................Nåå..efter en stund känner jag hur krafterna återvänder och så typiskt kvinnor så börjar jag storstäda wc:n ! Sen kom dammsugaren fram och skurhinken och sen blev även  diskbänken skinande ren...så nu är jag mäkta nöjd och har ett måste kvar, att betala månadens räkningar, men det tänker jag göra tillsammans med ett glas av en ny glögg som jag hittade idag..


Lumoava mustikkaglögi
och som tilltugg lite Annas pepparkakor med mögelost på. Mmm gott ! 

 
Märk också de pyttesmå fina pepparkaksformarna jag fyndade idag på CM !
De ska jag nog använda i nåt pyssel framöver !

Sköt om er i novembermörkret och dansa en snödans !
Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...