måndag 12 december 2011

Lucka nr 12 - den oundvikliga julstressen

Oj, nu kom julstressen krypande och det visste jag också för den här veckan är den värsta...program varje kväll och massor att tänka på, komma ihåg och hinna med. Ikväll hade vi sista jumppan före jul och det var lika skönt som vanligt, men t.o.m där märkte jag att tankarna for iväg till allt som ligger och lurar i bakhuvudet ! Men trots allt så ser jag fram emot allt program denna vecka för allt är ändå riktigt roligt även om tiden ibland känns knapp ! Det är som det är och det blir som det blir !
Sprang in i sista minuten ikväll till en affär och skulle ha blommor till vårt kaffebord på jobbet, hittade inga hyggliga, men tog ändå en vit och en röd Höstglöd/Våreld....eller vad de nu heter ! Får se vad jag kan fixa till av dem, huvudsaken de inte doftar så starkt. Helst skulle jag ha tagit Hyacint som är min favorit just nu, men de doftar lite väl mycket !
Här hemma har jag en hyacint i en avlång glasburk och jag tycker faktiskt inte det doftar så starkt från den..kanske en ide för känsliga personer ?

Här har den visserligen växt upp ur burken, men i början var det riktigt snyggt när den gömde sig där inne !
Nä nu ska jag skriva adresser på julkort en stund innan jag stupar isäng..mycket tidig väckning imorgon !

Ha en riktigt fin Luciadag imorgon 
- det är jag säker på att vi kommer att ha !

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Jag kör ofta en liknande metod med hyacinter i riihimäkiburkar och tycker lukten blir lite mildare då. Så verkar som om jag inte har inbillat mig hela tiden då om du tycker samma sak:)

    Ha en fin helg!
    //Ulrika

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...