söndag 8 januari 2012

En fotorunda längs stranden

Igår när solen sken från en klarblå himmel och det var bitande kallt så fick jag äntligen testa min nya kamera i ordentligt dagsljus och utomhus ! Kan ingenting om de manuella inställningar ännu, så jag använde auto och de enkla inställningarna och mitt objektiv som är 55-250 mm. Här får ni se några bilder som jag tog och själv tyckte om:

Båtar i vintervila

Frusna bojar

Enris vid strand

Fina färger

Rofyllt

Vinterblomma

Fågel i "kvistbur"

Min bästa fotokompis Leia
Gillar min nya kamera och ser fram emot många år tillsammans med den, men som med alla nya bekantskaper så tar det sin tid innan man lär känna varandra. Som tur är så har jag innestående en timmes gratis skolning tillsammans med försäljaren vid fotoaffären där jag köpte kameran, det tycker jag är bra service !
Idag har granen åkt ut och tomtarna ner i sina lådor och det blev tomt och tråkigt, brukar faktiskt vänta till tjugondaknut men granen barrade och såg allmänt hängig ut ! Julbelysningen i fönstren får nog lysa upp mörkret en tid ännu !
Imorgon blir det åter liv i luckan på jobbet och det ska bli roligt att träffa alla barnen igen ! ..och jo pyssel-lusten har nog återvänt, men det tar vi en annan dag !

Ha en bra söndagkväll !
Carina

6 kommentarer:

  1. Fräscha bilder o vackert ljus hälsar Sussi

    SvaraRadera
  2. Så vackra vinter bilder!Roligt med nya manicker:)

    SvaraRadera
  3. Så vackra fotografier! Gillade det med texten Rofyllt skarpt! KRAM Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Therese ! Den "rofyllda" bilden är också min favorit !

      Radera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...