lördag 7 januari 2012

Cardmaking

Hej igen ! Har haft bloggpaus en hel vecka ! Det blev så intensivt bloggande i december så en lite längre paus kändes nödvändig. Men ni ska tro att jag hela tiden gått omkring och tänkt att nåt fattas..vad har jag glömt..osv. Pysselpaus har det också varit och känner fortfarande att inspirationen fattas på den fronten, men det är nog bara en "tillfällig störning" !
Igår fyllde min äldsta kusin 50 år. Festföremålet själv njuter av värme och sol i Spanien, men ett kort ska han i alla fall få då han kommer hem. Ett sånt knåpade jag dock ihop igår ! Tyckte det blev ganska enkelt och manligt:

Jag tycker om att göra egna kort, men det kräver förstås att man har en del material och redskap för att göra det enklare. Här är det som jag använde då det här kortet blev till.

Blev nästa förskräckt när jag märkte hur mycket tillbehör jag använt för ett enda födelsedagskort; tre olika skärare (en stor eftersom jag har mycket papper som är i storleken 30x30) och en liten som är behändig då man skär mindre papper, sax, mönstersax, olika papper, klisterbokstäver och siffror, pappersblommor, limdynor, stämplar, färg, papperslim och pennor (mitt senaste köp är kalligrafipennor) Men så är det ju så mycket roligare att pyssla också om man har nåt att ta i händerna !
Men nu skiner solen jag ska ut och testa min nya kamera i dagsljuset !

Hejsvejs !
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...