söndag 29 januari 2012

Iskonst och gamla spetsar

Vädret är perfekt för iskonst !! Bara att rota i skåpen och frys ner vad du har ! Jag hittade lite gamla virkade dukar, stenar och snäckor och lade dem i baljor av olika slag över natten.

Spetsduk på bricka med lite vatten på

Infrusen spets

Har bara väntat på att det skulle bli strålande solsken för att få fina bilder, men nu får ni se iskonsten med lite svagt solsken och även i kvällsljuset är de fina där de hänger i terassfönstret !

I den mindre isbiten har jag frusit in en blomma av papperssnöre.

Eftersom solen lyser med sin frånvaro för det mesta så frös jag ner två gula dukar som får var mina solar på gården !

Nerfrusna solar !

Och så var det längtan efter hav och strand också....

Ett infruset minne från medelhavet
Verkar som om min längtan till sommaren varit extra stark dessa dagar och idag var vi faktiskt och promenerade på isen för första gången denna vinter. Det var härligt vinterväder och vi gick ända till vår sommarstuga...och där kunde vi konstatera att allt var okej trots stormarna som härjade i december.


Ännu är det långt till sol, värme och sand mellan tårna, men vi får hoppas på fina vinterdagar och många fina isturer istället en tid framöver ! Allt har sin tid och sin tjusning !

Ha det gott i vinterhemmen!

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...