lördag 14 januari 2012

Vintermössor på kvist

Tio små mössor har jag pysslat ihop denna vecka framför tv:n ! Wow vilken prestation tänker ni, men de e inget att skryta med för de små mössorna är inte mer än en tumme höga och en wc-pappersrulle breda  och verkligen inte svåra att göra. Det enda man behöver är:

Garn, wc-rulle, sax och linjal
Och så här blev mina mössor:



Exakt hur man går till väga när man gör vintermössorna kan ni hitta här
De här kan man säkert göra med lite större barn också, kul att hänga i nån kvist eller mobil. Jag tog in en syrenkvist och hängde mina mössor i den ! Man kunde kanske måla kvisten vit också för att få riktig vinterkänsla ! 
Bra sätt att bli av med restgarn i alla fall ! 

Skön lördagskväll !
Carina

2 kommentarer:

  1. oj så söta! Måste ta och kolla in hur man skall göra dem, det är förmodligen det närmaste jag kommer en egenhändigt stickad mössa... (om jag klarar av instruktionerna dvs)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där klarar du galant ! Beskrivningen är väldigt utförlig ! :) Lycka till !

      Radera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...