onsdag 1 februari 2012

Emaljpyssel

Efter en bra dag på jobbet avslutade jag kvällen på Taitokeskus . Vi hade möjligheten att få prova göra smycken och skyltar i emalj ikväll. Det är alldeles nytt för mej och jag gjorde det enklaste möjliga med ett färdigt underlag som jag då bara skulle förvandla med olika pulverfärger.

Ett hjärta i koppar som först putsas med sandpapper

Emaljpulver strös på

placeras försiktigt på galler

och så in i en specialugn i 760 grader ca 90 sek




Sussis färdiga fjäril och skylt

Mina färdiga hjärtsmycken
Nu är jag en ny och rolig erfarenhet rikare igen ! Tänk så inspirerad och glad man blir på detta fantastiska hantverkscentrum !

..och när jag kom hem låg den här i postlådan och väntade på mej:


När jag får en sån här tidning i min hand vill jag nästan inte öppna den ....vill liksom spara karamellen till det rätta tillfället !

Kanske det är NU....IHANAAA ! 

Sköt om er i kylan !
Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...