torsdag 16 februari 2012

Iskonst med barn

Skön känsla igen efter ett promenadpass i simhallen med god vän ! Före det gick jag en stund på stan och tänkte jag skulle shoppa lite....alltså.... jag kan inte shoppa mera, har blivit en gammal tant som tycker allt ser konstigt ut eller så är det min kropp som blivit konstig ! IIIK !! Nåja köpte en scarf och ett par örhängen. Storshopping !
För att få tankarna på nåt annat än tantkroppar så visar jag lite iskonst som gjorts med barnen på vårt daghem i vinter ! På min avdelning klippte vi till traditionella snöflingor av papper och frös ner dem i plastfat, på en annan avdelning frös man ner korkar, paljetter, garnstumpar osv. och på en tredje avdelning frös man ner karamellfärgat vatten i mjölkburkar, som sedan blev en del av deras Mumintema.




Trollkarlens förlorade diamanter.
Mycket omtyckt lek med barnen att gömma dessa färgade "diamanter" som trollkarlen i Mumindalen förlorat och sedan låta barnen leta fram dem i snön !
Imorgon fredag IGEN och då ska jag gå på teater med jobbgänget ! Ser fram emot det och hoppas på en riktigt trevlig kväll med god underhållning, gott sällskap,ny scarf och nya örhängen ! :)

God Kväll !
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...