söndag 18 mars 2012

En liten röd "pippistuga" med vita knutar

Min händige pappa överraskade än en gång...har vid nåt tillfälle i vinter sagt att om han mot förmodan fick tråkigt och inte hade nåt att göra så fick han gärna snickra ihop ett fågelhus till vår gård, de stackars fåglarna hos oss har bara en liten korg att äta ur...
Var det ett sånt här du menade ?...sa han och visade mej världens finaste röda fågelstuga med vita knutar ! Fick den i min hand precis när vi kom hem från ett vårigt Rom och jag tänkte...Synd att vintern är slut....men det är den ju inte ännu med tanke på våra snöhögar ! Tror nog fåglarna vill ha solrosfrön en tid ännu, så jag hängde genast upp den fina "pippistugan" !



TACK PAPPA !

Trots de stora snöhögarna såg jag många härliga vårtecken idag, flugor, tulpanbörjan och en nästan snöfri terass. Iskonsten har smält och kvar finns bara de virkade spetsdukarna som fick hänga på tork i solen tillsammans med grodan och några små vårliljor !


Vi har vår i luften !

God vecka 12 till er alla ! 

Kram
Carina

2 kommentarer:

  1. Det va ett fint pippi-hus det! Duktig pappa du har! Önskar även Dig en fin vecka!
    -mona-

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig pappa du har, huset är så fint!
    Ni verkar ha lika mycket snö som vi...

    Tittade också på Rom bilderna, man fick riktigt en längtan att åka dit. Har aldrig varit där,ännu :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...