tisdag 1 maj 2012

En lugn vapp i trädgården..

Här hos oss har Valborg och 1 maj firats i mycket lugna tecken. Kändes bara så skönt att inte ha nåt extra program, speciellt eftersom man jobbade sent på vappen. 31 år hade förflutit sedan Tom och jag blev ett par och det firade vi lungt på valborgsmässoafton med lite skumppa och grillkorv (vilken kombination !!) på vår nytvättade terass. Gott var det i alla fall !!

Visst fin kron-kruk-grej jag hittat !
Idag, den 1 maj,  på förmiddagen blev det projekt ny häck mellan oss och våra trevliga grannar ! Redan igår hade damerna i grannhuset klippt ner vår hagtornshäck och en annan granne kom med sin lilla grävmaskin och tog bort rötter och grävde ett fint dike för vår nya gemensamma syrenhäck ! TACK till ALLA inblandade, speciellt till gänget på 7:an !

Ny häck på gång..
Resten av dagen har jag räfsat och bara njutit av en skön 1 maj i egen trädgård. Kunde konstatera att många fina vårblommor också njutit av dagens solsken och normal vårvärme !

Nunneörten och lungörten blommar.

Vårstjärna och pärlhyacint lyser upp !

Blåsippan och vitsippan är på gång...
Att så har jag firat arbetarrörelsens internationalla högtidsdag...jag har minsann arbetat och rört på mej ! ;-)

Välkommen sköna maj !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...