torsdag 16 augusti 2012

En skatt av berikande material

Grannfrun ringde häromdagen och undrade försiktigt om jag möjligtvis ville ha lite gamla knappar och band som hon städat ur sin svärmors skrubb. Jo men klart att jag ville ! Gamla knappar är ju en skatt att få ! Idag kom hon över med en hel IKEAkass full av skatter !


De va inte bara knappar och band hon ville bli av med utan en massa annat i mina ögon helt underbart material; dragkedjor, kantband, spetsar, tygbitar, trådrullar osv
Härliga spetsar och band

Massor med fina gamla knappar i olika färger.

Tror att vi var båda lika glada över "skatten", hon för att slippa sånt som samlats på hög och jag för att få mera att samla på hög !! He he !
Nu har jag i alla fall nåt att ta i händerna om pyssellusten blir stor i vinter !

 Miljoner TACK Ann-Maj !

 ...och imorgon bär det av till Juthbacka skrotmarknad..hu hu
.....vilken himla tur att jag har ett hobbyrum 
att samla mitt "berikande material" i !

 Ha ett bra veckoslut alla !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...