måndag 13 augusti 2012

Nytt för handduken

Försöker sitta still så mycket som möjligt ikväll, har ONT i knä (säkert ålderdomskrämpor) så får väl passa på att blogga lite, läsa bloggar och bara glo på tv. Fast hallonsylt har jag kokat och det blev många burkar eftersom jag fick ett helt ämbar stora fina trädgårdshallon av en vän. Helt fantastiskt ! TACK Bodil !
Har ju berättat att jag gjort små förbättringar i bastubyggnaden på sommarstugan. En av dem är ett lite bättre system för upphängning i tamburen och så här såg det ut före:


 Före 
Målade några överblivna plankbitar, köpte krokar från Säde och HalpaHalli.


...och så här blev det:


Ville ha nåt skojigt marint uppe på hyllan, 
så jag täljde en lite segelbåt och sydde ett litet segel.

"Flaggan" är en etikett från en t-skjorta


Efter

Tycker jag får vara nöjd med resultatet, 
med tanke på hur det såg ut före, 
åtminstone hålls handdukarna på krokarna nu !

Önskar er en bra början på veckan 
och trevlig skolstart till alla lärare och elever ! 

Kram

Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...