söndag 25 november 2012

Sista höstpysslet

Gissar att det här blir det sista icke-juliga inlägget för i år. Idag har jag satt upp julgardiner och ljustakar, vet hur stressigt det brukar bli före lillajul och sen rusar bara dagarna iväg....skönt att ha nåt juligt gjort redan ! Men ute har vi gröna gräsmattor och många plusgrader, så inte kan man påstå att det känns som juletider, men kallare väder lär vara på kommande !
Vill passa på att visa två härliga höst-bild-konst-ideér som man gjort på avdelningen Blåklockan i höst ! Den ena med löv och sprättteknik och den andra med färg och sugrör ! Har tyvärr ingen bild av hur teknikerna fungerar, men jag tror ni vet då jag visar bilderna !

Löv under gallerram och så drar man en tandborste fylld med färg över gallret !

Vattenfärgsplump som blåses ut med sugrör !


Ögonen från hålstans


Härliga bakterier och baciller som de gjort på Blåklockan. Gissar att barnen lite bättre förstår det där hur man smittar varandra och hur viktigt det är med handtvätt, hosta i armvecket odyl..

Gissar att alla redan är på gång med julpyssel på dagisarna och hemma. Tar gärna emot nån trevlig julpysselidé till min julkalender som sätter igång nästa lördag. Det är så fint att få dela med sig av ideér och det finns säkert hur mycket kreativitet som helst där ute hos er ! Skicka din idé till min e-post carina.troberg@gmail.com så blir mina luckor fyllda med finfina julsaker !

Ha en bra sista höstvecka !

Vi ses !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...