lördag 1 december 2012

Lucka nr 1: En ny tomte flyttar in

Hej och glad lilla jul !
För mej betyder lillajul en glad dag med lite extra god mat, glögg, pepparkakor och en tomte som bankar på dörren, kastar in små paket men visar sig inte..så har vi firat lillajul då jag var liten och då mina barn var små.Men den tiden är ju förstås förbi nu och vi firar lite lugnare i goda vänners lag.
Tomten bankar inte på dörren mera men en ny tomte har flyttat in i vårt hus. Det är en tomte som jag under två dagars tid tillverkat på Taitokursen. Den är gjord av björkris och det var både enkelt och roligt att göra den. Och TACK Mamma för att du plockade fina kvistar till mej !

Så här blev min lillajulstomte:




Jag och Tomten önskar er alla en riktigt trevlig lillajulskväll !

Sköt om er !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...