fredag 14 december 2012

Lucka nr 14: Städadags

Jahaps, nu närmar sig dagar då kanske många börjar få lätt jul-stress-känslor !? Jag har faktiskt inte riktigt kommit till det stadiet ännu, tar det ovanligt lugnt och känner ingen akut panik..men just därför tror jag känslan kommer att slå till med full kraft sen då det är dags !! Gissar att jag nog redan imorgon får en lätt stirrig blick när jag börjar tänka på allt som borde göras inför jul......men vadå..julen kommer fast vi inte tagit hand om alla måsten ! En sak som jag fått gjort är jag riktigt glad över faktiskt....jag har sytt handdukar av ett handdukstyg som jag fick av min mormor för över 20 år sen !! Dessutom fick tyget lite tryck på för att göra det ännu mera speciellt !
Mönstret till tygtrycket tog jag faktiskt från min jobbkalender, därför att jag verkligen gillar äpplen !


Förutom på handdukarna så tryckte jag också äpplen på diskdukar.


Nu hoppas jag att mommo applåderar i himlen då jag äntligen fick ändan ur vagnen och fick handdukarna sydda ! Har en hel packe tyg kvar som jag fått av henne som nog ska bli till handdukar också ! 

Vet inte hur mycket det blir städat i helgen men åtminstone har jag nya handdukar att hänga på kroken i köket till jul ! 

Nu en Blossa fredagen till ära ! 

God Kväll !

Kram 
Carina

2 kommentarer:

  1. Varifrån har du hitta vita disktrasor?

    SvaraRadera
  2. De fick vi köpa på kursen jag gick ! Finns säkert att beställa på nätet..typ Panduro ?

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...