söndag 16 december 2012

Lucka nr 16: Julgranspynt

Oj oj oj idag har det varit effektivitet i tomteverkstaden ! Fick äntligen klart det som skall skickas iväg med posten till kära släktingar i Sverige imorgon ! ..och är så arg på mej själv för att jag alltid sparar allt till sista minuten !! "Så där e jag också" sa mamma idag då jag prata med henne..ja..och vissa tendenser ser jag hos min dotter också..även irriterande anlag ärver man !! :)
Men sen då allt var klappat och klart fick jag ny energi att även pyssla lite annat som jag gått och längtat efter att göra...
Köpte såna här gamla små formar på Juthbacka i somras som jag nu ville göra nåt av...kanske nåt som man kan hänga i granen..


Och så glad jag var idag åt mina fina födelsedagspresenter av min man, min Dremel och mitt skruvstäd ! Borrade hål uppe och nere i formen.

 En rund liten tygbit och en liten rund kristall limmade jag i botten på formen ( jo med limpistol, så användbar !) ..och en större kristall som fick hänga ner.

..och så här blev de två första..hoppas jag hinner med några till !


Men nu kommer ju ERNST i tv....
min absoluta mys-pysslar-favorit !

Ha en skön tredje adventskväll !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...