torsdag 20 december 2012

Lucka nr 20: Årets julkort

Idag har känslorna varit många ! Sista dagen på jobb före julledigheten och det betyder en massa små avsked och godjul-önskningar och tacksamhet över så många fina klappar delats ut av barn, föräldrar och kollegor. Även stresskänslor över sånt (elektroniskt pappersarbete typ ) som skall vara klart före man kan ta ledigt ! Och sen den underbara känslan av att man har 12 dagar ledigt med sköna sovmornar och slappa dagar ! Och den känslan infann sig med bastubad och vattenlöpning tillsammans med god vän idag efter jobbet ! Sen var jag via en affär och köpte JULSKINKAN och ja så mycket mer kan man väl inte begära av en dag....
 ......JO förstås känslan av spänning då man kommer hem och ser att postlådan innehåller en massa julkort !! Oj så roligt det är att få julkort och så jättemånga fina julkort vi fått av släktingar vänner och bekanta, tack tack !
 ..Och oj så roligt det är att tillverka och skicka julkort ! Nu har väl de flesta fått mina julkort så nu kan jag visa hur mina blev i år !


Jag använde kortbottnar och kuvert som jag köpte på hantverksmässan i Tammerfors, sidor ur en gammal bok, snöre och hjärtan som jag klippte ut i papper från Sinooperi.


Jag använde symaskin istället för lim i år. Sydde ihop hjärtan på ett snöre och sydde fast boktexten på korten som underlag.

Själv tyckte jag slutresultatet blev helt okej
 och framför allt, de var roliga att göra ! :)


 ..men nu ska här plitas ner en inköpslista för morgondagens julhandel !

God Kväll !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...