söndag 23 december 2012

Lucka nr 23: Kakform blir julmobil

Hm..det är ingen hemlighet att jag inte tycker om att baka, det är liksom inte riktigt min grej ! Ska nog svänga ihop en cheesecake ännu idag, men hittar hela tiden på roligare saker att göra....men gamla kakformar gillar jag och dem kan man ju ha till så mycket annat än kakor ! Den här "bakade" jag ihop idag på förmiddagen !

En gammal kakform (låg i skåpet och tog plats), några små pepparkaksformar, några kristaller, tunn järntråd och en borrmaskin (tacka vet jag min Dremel) behövs :


Borrade hål i hästen och kakformen
Fäste också en polkapärla i hästen
Färdig !
Den tog inte länge att laga (max ½ timme) och visst blev den fin,
 tycker jag i alla fall ! ;-)

Det kanske var det sista julpysslet för i år, fast jag har ännu en halvfärdig grej där uppe i mitt hobbyrum....vi får se om dygnets timmar räcker till, annars kan man väl nog julpyssla efter jul också !? 

Nu en sväng till butiken och hämta mera mjölk !

Ha en skön uppesittarkväll !

Kram Carina

2 kommentarer:

  1. Så många fina tips du har bjudit på under adventstiden! Jag står inte heller på första ledet när det gäller (söt)bakning. Ha en riktigt skön och avkopplande Jul! ♥

    SvaraRadera
  2. God Jul till dej
    och så passar jag på att tacka dej för allt inspirerande du gjort :)

    Hoppas du får en lugn och fin helg.
    Monica

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...