måndag 3 december 2012

Lucka nr 3: Syltburks-lykta

Här ska ni få ett busenkelt och billigt tips på en ljuslykta. På Pentik finns värmeljushållare i olika storlekar som man kan lägga ner i en burk eller vas. Den som jag köpte kostade 3 euro.

Ljushållare, band och burk.

Jag grävde lite i mina skåp och i julpysselkorgen och hittade en lagom stor burk, lite band och ett hjärta av lera som jag fått av en god vän förra julen.

Vitt lerhjärta ! Tack Sussi !
 ..och simsalabim så har man en fin ljuslykta 
som går att variera i det oändliga ! 
Väldigt fiffiga de där ljushållarna från Pentik.


God fortsättning på måndagen,
för min del blir det jumppa nu 
och det sitter bra efter helgens frossande av god mat !

Kram
Carina

2 kommentarer:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...