lördag 8 december 2012

Lucka nr 8 - Sävänglar

Oj tänkte nästan glömma bort att öppna dagens lucka för er ! Har pysslat julkort nästan hela dagen och nu är de nästan färdiga ! Ni får se dem i en senare lucka nog...sen då jag skickat iväg dem...
På Taitokurserna har vi nu på senhösten jobbat med naturmaterial och säv var ett av dem. Säv växer vid insjöar och skall plockas efter midsommar, sen ska det torkas och så blötas upp på nytt före man använder det. Vi kramade också ut vattnet ur varje sävstrå före vi började jobba med det. Det var otroligt starkt och lätt att jobba med.

Här flätar jag vingar av fyra strån
Jag valde att göra en ängel, där kroppen bestod av de tjockare delarna av säven och vingarna flätades av de tunnare delarna.


 Här är Sussis och mina färdiga änglar och alla jobbar flitigt i bakgrunden med sina arbeten..

Neppes superfina grisar ! :)
De va roligt att prova på sävarbete, men ändå kanske inget som jag skulle  brinna för att göra, fast jag älskar att jobba med naturmaterial. 


Min ena ängel står alldeles ensam på byrån i vardagsrummet, men snart får hon sällskap av de andra julänglarna. Hon får vara "Ängeln i rummet" nån dag till.

När änglar firar jul finns ingen sorg och inga tårar.
I himlens valv finns inga dumma och inga dårar.
Där vandrar alla änglar sida vid sida, hand i hand.
Där binder dom sig samman i julens röda kärleksband.

God lördagskväll !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...