onsdag 10 april 2013

Simons garageprojekt

Idag då jag kom hem från simhallen var gubben bakom lidret och sågade ved och sonen som vanligt i garaget och donade på med sitt. "Du borde nog gå ta lite foton av sonens projekt, motorn börjar snart vara färdig och han har gjort ett fantastiskt jobb" sa gubben ! Jahaa, måste ju erkänna att jag inte riktigt satt mej in i detaljerna kring hans motorprojekt, vet bara att han plockat motorn ur en gammal Volvo och att han under vinterns lopp rustat upp den för att sedan sätta in den i sin egen nyrenoverade Volvo från 1987.

Motorns fader
Den här skrothögen var jag inte glad åt att skulle stå på vår gård hela vintern, men nu när jag ser sonens entusiasm och intresse får den gärna stå där och skrota lite till !

Simon in action






Kan tyvärr inte ge några utförliga beskrivningar om bilderna, men måste erkänna att jag blev mäkta imponerad över hur fint han fixat upp motorn ! Så här såg den nämligen ut före renoveringen:

Simons eget foto med mobilen !
Simon har alltid varit otroligt noggrann med allt han tar sig för och vårt garage (som är gammalt och kallt ) har aldrig varit så städat som det är nu när Simon huserar där. Fattar inte riktigt varifrån den genen kommer, inte från mej i alla fall som stökar till det var jag än rör mej ! Men intresset för att hela tiden ha nåt praktiskt att "pyssla" med finns nog i generna från alla håll och många generationer tillbaka !

Jag är stolt !

Mamma Carina

2 kommentarer:

  1. Jag är glada att skroten som prydde vår gård kom till nytta!
    Benita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha jo Benita det var ett riktigt "fynd" och så gillar jag ju återanvändning ! :)

      Radera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...