söndag 28 april 2013

Sommarmosaik

Hej ! Har egentligen inte alls tid (eller lust) att blogga. Jag packar för en solresa. Jeeee !! Men på nåt sätt känns det konstigt att inte blogga en söndagkväll för det brukar jag göra. Såå denna kväll blir det några bilder av mina färdigställda mosaikarbeten som jag tycker är så soliga i färgen så de får mej att tänka på sommar, sol och hav !


Bruna, gula och blåa mosaikbitar passade konstigt nog  ganska bra tillsammans på mitt mosaikfat !
Gjorde också samma mönster på en Ikea-lampa.....




Mosaik är så roligt att jobba med och jag har en tanke att det sku vara ett roligt sommarpyssel under semestern...men om det blir av är ju en annan sak !

Lovar inget, men kan hända nästa gång jag dyker upp här så är det med bilder från en spansk solig (hoppeligen) kust !

Glada Vappen allihopa !
Kram
Carina

1 kommentar:

  1. Vilket fint fat!! Och lampan var riktigt fin den me´. Har aldrig själv testat att göra något med mosaik.
    Men att sy på våffeltyg däremot, som du visade i förra inlägget, det ägnade jag massor med tid åt i dagis. Minns ännu hur roligt jag tyckte det var att sy och hitta på nya mönster.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...