söndag 12 maj 2013

Morsdagskort / tavla

Vilket fint morsdagsväder vi haft idag ! Jag har fått göra det jag gillar bäst, donat på i trädgården i lugn och ro nästan hela dagen ! Klart det blev lite morsdagsfirande hos svärmor och mamma också !
....och lite pysslande hann jag också med ! :)
Gjorde ett lite annorlunda morsdagskort i år, en kombination av kort och tavla !
Hade för en tid sen plockat på mej lite gamla böcker från loppis, såna som brukar finnas i en låda där det står "Gratis- Varsågod" ! Jag hittade några med fina gamla pärmar.
Den här boken hade faktiskt nån fått till morsdag 1946 !

 Klippte bort en pärmsida, gjorde hål i den, fäste en järntråd, limmade fast lite spets och en vikt pappersklänning.


 Hur man viker en klänning kan ni se här .


 
Hoppas alla fått ha en fin morsdag !

Sommarkänslan ligger i luften och då man tittar på väderprognosen 
ser det mycket lovande ut en tid framöver! 
Äntligen !

Scillorna växer vilt i min mammas trädgård..så fint !
Och äntligen kan vi plocka små blombuketter 
att sätta i vas eller ge till nån kär vän.

Och klart att min mamma fick en liten bukett idag,
 plockad till farmor av lilla Stella !


Grattis på morsdagen fina mamma !

Kram 

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...