torsdag 16 maj 2013

Nu behövs Pippikrafter !!

Hade tänkt skriva om veckans dagispyssel ikväll, men hör och häpnad så tar hockeymatcherna all koncentration och jag får inget skrivet ! Ni får lov att kika in här en annan dag så ska jag presentera Tussilagoavdelningens Pippi-tema ! Men nu är tankarna mest hos många som behöver Pippistyrka ikväll för att göra beslut eller presentera Finland i melodifestivalen !


Här i alla fall ett litet smakprov på Tussilagobarnens trolldegs Pippi !
Stark, glad och orädd är riktiga Pippiegenskaper och det tycker jag nog vår egen Krista Sigfrids har och jag hoppas det räcker till  en plats i melodifestivalfinalen ikväll ! Håller alla tummar och tår ! 
...Ja och om Sverige vinner mot Canada ikväll så behöver väl också finska lejonen lite extra pippistyrka inför semifinalen ! 
Hu hu ..tror jag å behöver en styrketår....

Heja Finland !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...