måndag 5 augusti 2013

Augusti-sommar-liv

Hej och vet ni vad..så här efter en vecka i jobb och ett superfint veckoslut därpå känns det riktigt BRA ! (bara som en tröst för er som börjar imorgon, he he !) 
Vi har förstås varit ute på sommarstugan och lördagen blev en riktigt härlig dag med superväder och umgänge med barnen till 100 % !! Sonen ville ut och köra båt till Åminne och dottern ville plocka svamp och äta kräftor ! Inga tråkiga önskemål precis, så vi var förstås genast med på noterna ! Båtfärden i Sundom skärgård i bästa båtväder var super ! Medan pojkarna körde, navigerade och läste sjökort var min uppgift nåt helt annat !

Luftar tårna i Sundom skärgård
De tre navigatörerna ! :D

Målet nått, av pizza blev vi mätt !

Somliga njöt av lugnet

och somliga av farten !
..men det gäller att vara skärpt då man navigerar i vår skärgård ! Myki pinnar ! 
Sen blev det ett par timmar i svampskogen och skörden blev stor !
 Efter en varm svamputfärd och ett skönt dopp i havet blev det kräftpremiär..nåja hann få några...resten åt Sofia, familjens värsta kräftslukare !

Idag, söndag har vi slipat och målat stolar och till slut var jag tvungen att ta itu med svamprensningen...det tog två timmar....hu hu trodde aldrig jag skulle säga det men de va nästan så jag fick nog av all svamp !


Men nu är de fixade och infrysta 
och Sofia, 
ni har nog svamp så det räcker i vinter, 
det blev 14 påsar !

Jag fryser alltid in min svamp i de minsta minigrippåsarna. Det ryms ca 4 stora matskedar svamp i dem och det räcker gott och väl till en sås för två personer och så tar de lite rum i frysen !

Vi blev kvar på sommarstugan och söndagen känns inte alls som söndag,
 imorgon ny jobbvecka och jag får träffa många kära små efter ett långt sommarlov ! 

Ha de gott alla !

Kram

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...