söndag 18 augusti 2013

Lycka både till havs och på land !

Uups, det börjar bli glest mellan inläggen här och jag vet inte riktigt  vad jag skall skylla på..troligtvis brist på inspiration, ork och tid. På samma gång som det varit roligt att börja jobba igen, träffa alla jobbarkompisar och alla härliga barn så har starten varit lite turbulent och tagit en del energi av mej !
Är så glad att vi har ett andningshål att åka till på veckosluten, där man kan vila, njuta, uppleva och tanka ny krafter ! Detta veckoslut har vi dessutom fått dela vår njutning  med släkt och barn. Både jag och mina barn råkar fylla år den här tiden, så vi har haft "95-års"-kalas i form av svampplockning, fisketur och grillmiddag ! Det blev verkligen en framgångsrik  eftermiddag med lycka både till havs och på land !

Lille Felix 4 år fick fara ut på sin första fisketur med karlarna och tänk han drog upp en gädda på 4,8 kg !! Det skulle jag verkligen ha velat vara med och se ! :)

Storfiskaren Felix 4 år !

Pappa Kent väger in fångsten !
 Och medan storfiskarna drar upp gädda efter gädda, är resten av släkten ut i svampskogen och hittar kantarell efter kantarell !


Stella 6 år är med och plockar och vi skuttar alla omkring som små lyckliga barn då det bara dyker upp nya gula läckerheter !

Stella visar upp årets största kantarell !

Väl hemma sätter kusinerna Sofia och Stella igång att rensa och putsa
så vi får laga kantarellsås till grillbiffarna !


 Kusinerna Felix och Simon plockar lite blåbär !



Stella hjälper till att steka kantarellerna 
och jag har aldrig sett ett barn äta kantarellsås med så god aptit ! :)


Aptiten var det inget fel på när storfiskarna och svampplockarna 
satt sig vid matbordet !


 Idag fortsatte fiskelyckan då pappa Tom var ut och fiskade med sina barn !
15 gäddor nappade !

2

 Efter fisketuren for jag, Sofia och Kristian till en annan holme för att kolla svampläget och bara njuta av naturen. På den holmen finns nämligen ett parkområde med fantastiskt stora träd och fina stigar. Vi vandrade och fotograferade och hittade lite svamp, förstås !


 Kul att träden är namnmärkta och så även stigarna !


Leia och Kristian väntar och väntar 
medan Sofia och jag skuttar omkring med kamera och korg ! ;-)

Hoppas den här skylten var gammal !!
Nu i skrivande stund sitter jag fortfarande i min favoritfåtölj ute på sommarstugan ! Vi brukar förlänga veckosluten ibland genom att fara hem på måndagmorgon och det känns så skönt ! Nu har vi just badat bastu och en skön avslappnad känsla infinner sig ! Det är alldeles mörk ute, men termometern på verandan visar + 20 grader ! En riktigt skön augustkväll !

Tack för ett fint veckslut alla kära släktingar !

Imorgon kör vi på med nya krafter !

Kram

Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...