torsdag 5 september 2013

Veckans dagispyssel: Jag-bild

Jag- bilden är väl en av höstens  första bildkonstverk vi gör med barnen på dagis. Vi försöker göra en sån bild en gång per år ..intressant för både barnen och oss vuxna att följa med utvecklingen i ritandet och synen på sitt eget jag..
I år kom jag-bilden till av en slump egentligen..barnen målade med vattenfärg och jag satte mej ner med ett barn och funderade kring kroppsdelar, vi tittade i spegeln och så gav jag en tjockare svart tusch till barnet och föreslog att han skulle rita det han hade sett i spegeln..barnet ritade, jag klippte ut och limmade fast på vattenfärgsmålningen...


 Sen limmade vi fast bilden på svart kartong för att göra den mera framträdande..
Att rama in en bild på nåt sätt tycker jag är otroligt viktigt !


 '

 Vi bad även barnen att skriva sin namnteckning, 
även den ramades in och limmades fast på Jag-bildskonstverket !


 För övrigt så har vi varit till Knytteskogen första gången idag med 15 barn i mycket blandade åldrar, mest små ( 8 med blöjor ) och det var så roligt och gick över förväntan bra ! Tror minsann att skogen är den bästa träningslokal för både kropp och knopp !

Sköt om er därute och ta vara på de små lyckostunderna !

Kram
Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...