torsdag 24 oktober 2013

Bara lite bra tankar

Dagen har varit fylld med program, först tidigt besök till världens bästa fysioterapuet Carina Nyholm, som gav mej fina träningstips och en riktigt skön massage för mina spända muskler kring axeln..sen via Minimani efter lite mat och förvaringsboxar...som fick sin plats på högsta hyllan i mitt pysselrum med texten "Halvfärdiga arbeten" bl.a..och sen en skön skogsvandring med hund och gubbe vid vårt skogsberg och sen iväg på hantverkskurs..jösses vem sku tro att jag e sjukledig !! Men jag är verkligen så lycklig över att det börjar kännas som att jag kan fungera igen och att det onda mest beror på spänningar i muskulaturen ! ..nåja att borra hål i plåt idag på kursen fick nog vänta till nästa gång..auch ! Det som jag skulle borra ska bli nåt riktigt fint..

Kan ju avslöja att det ska bli en riktigt fin ljusslinga betående av metallblommor... 

******
Hade tänkt presentera en massa Halloweentips idag,, men för det första så kommer jag inte på nåt bra..och för det andra så har alltid Alla Helgons Dag betytt nåt helt annat än spöken och monster för mej....så jag känner mej lite tudelad och jag får väl höra på min inre röst och hålla fast vid att det är minnet av de som inte finns kvar hos oss mera som präglar helgen..dessutom firar både min man och jag bröllopsdag, dottern dopdag och sonen namnsdag samma dag, så vi har en annan anledning att fira ! Och inte nog med det...min kära mammaoch pappa har varit gifta i 50 år den 1 november !! Så för oss är denna tid fylld av familjesammankomster, speciellt i år ! ....men nog hade vi roliga Halloweenfester vi också då barnen var i en viss monsterälskande ålder och det tycker jag man absolut ska ha, det är hur kul som hellst ! ...men sen var vi nog också hela familjen och tände ljus på de anhörigas gravar...en fin tradition och en känsla av samhörighet med famljen och alla fina minnen !
Imorgon fortsätter det fina höstvädret (och tammetusan..) då ska nog ännu en vandringsled avverkas..ibland måste man bara fånga dagen !

Nåja här kommer ändå min favoritbild från Pinterest 
för att den här sku va så rolig och enkel att göra med barnen 
(bara lite svart papper, tops och fantasi ) :


Skönt avslut på veckan alla !

Kram

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...