söndag 3 november 2013

Bröllop på bricka

I fredags firade min mamma och pappa guldbröllop. De har känt varandra sen de började i första klass i skolan och varit kära sen de var 12 år, idag är de 70 år och fortfarande kära i varandra ! Vi fick vara med och fira deras dag och det blev en fin och trevlig middag på restaurang Kantarellis i Vasa.
De blev överraskade med en lite speciell gåva...skumvinet serverades på en egenhändigt gjord bricka som jag tillverkat på Taitokursen i våras.

Den är gjord av en vanlig tråkig matbricka som jag förvandlat ganska mycket..
Kommer faktiskt inte ihåg alla skeden men på ett grått tyg har jag tryckt spetsduksmönster..det klistrades sedan fast på brickan


 sen har jag skannat gamla foton som överförts på tyg 
som sedan limmades fast på brickan



och till sist har brickan lackats många gånger !

Färdig !

Gjorde en till Tom och mej också ! 

Guldbröllopsfirarna -
de bästa förebilder man kan ha 
då det gäller att bevara kärleken !

Tack för en trevlig kväll
länge leve kärleken !

Kram
Carina

2 kommentarer:

  1. grattis till dina föräldrar...länge leve kärleken , brukar man ju säga.. häls från en som va med på släktträffen...Christine

    SvaraRadera
  2. ps, glömde att säga att brickorna va himla fina..

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...