söndag 15 december 2013

15 December - Ett naturligt julträd

Veckoslutet är slut och så även jag, fast på ett skönt sätt ! Har fått en del gjort, inte alls så mycket som jag tänkt men ändå både bra och roliga saker ! Rotmosen till julbordet är fixad och det är viktigt ! Målat ett miniväxthus i trä med vit färg..det är mindre viktigt, men roligt (och det ska bli ett änglahus) ! Handlat de viktigaste julklapparna och hittat golvet i mitt pysselrum ! (Arbetsbordet däremot ser man ingen yta på ännu..)
Bra så långt..tar egentligen ingen stress över julen, den kommer och går så snabbt och ofta får man slänga en massa mat som ingen äter...ska försöka se till att det inte blir så i år ! Jag brukar inte pynta huset så mycket före jul men börjar nog så småningom plocka fram små tomtar och annat som jag redan köpt på marknader i år !
På stundars julmarknad vid lillajul hittade jag ett fint litet julträd som jag idag har "planterat" i en kruka med lite renlav ! Ett naturligt julträd i min smak !

Christmas tree !
Hon som har gjort trädet heter Nina och har bloggen Liljas Corner  !

Ni ser väl också att vi redan fått några fina julkort som hänger i julkortsfönster ! 
Vill ni se hur jag gjorde det så kika in här

Ser ni de små lertomtarna på bilden, de har jag också köpt på marknader, 
men inte i år ! De är såna små tomtefavoriter som hänger med år efter år !



Nu måste jag läsa på en vintersaga som barnen ska få uppleva imorgon !
Vår kalender i år är en upplevelsekalender och 
imorgon blir det 
Sagan om vanten ! 

God tredje adventskväll ! 

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...