onsdag 19 mars 2014

Pyssliga dagar

Hej ! Jag e lite busy, mycket kvällsprogram denna vecka, som tur riktigt roligt sådant ! I måndags var det ju jumppakväll, igår hade jag pysselkurs för dagispersonal, ikväll har jag varit på taitokurs, imorgon ska en ny resa planeras med girlsen och på fredag ska jag och mitt härliga jobbarteam koka mat tillsammans och planera lite vårfest ! Fatta vilken vecka !!
Det som jag varit mest nervös för är förstås gårdagens kurs. Men det gick bra och det var tacksamma och härliga kursdeltagare från Vasa, Korsholm och Malax ! Min ide var att inspirera till att återbruka och ta till vara material som finns runt oss i vår vardag och av det göra olika vårpyssel med barn i dagisålder.

  Så här glada deltagare pysslar med tomma plastflaskor och gamla böcker !



Vikningar på pärmar från gamla böcker !


Påskägg med garndekoration

Påskkyckling i toppen av en Lidlflaska

Det blev så mycket fina saker gjorda och jag hann inte riktigt fotografera...men de va kul att ha kurs och hoppas verkligen deltagarna fick lite ny inspiration i sitt arbete med barnen.
Idag fick jag själv vara på kurs och det kändes skönt att bara sitta och virka (vi har virkning som tema hela våren) lite utan att tänka så mycket !

Här är Sussis virkade halsband och Christinas virkade afrikarutor, då jag sku fota mina virkningar tog energin slut i telefonen, men de va faktiskt inget att ta foto av ! ;-)


Imorgon ska det planeras lite resa till 


 Italen ! 

Kan inte klaga på veckoschemat, 
tycker t.o.m att det är kul med snön som fallit !

Ha de gott alla !

Kram

Carina



1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...