söndag 8 juni 2014

Blompedistal fick färg och plats

Oj vilket bra veckoslut det varit ! I fredags hade vi personalvårfest med världens bästa jobbgäng och de va som vanligt en superrolig och hellyckad kväll !

GB-tantor skålar !
För mej blev den extra rolig och känslofylld eftersom de överraskade mej med uppvaktning, sång och present ! (ja-a..för att jag snaaaart fyller jämna år..)

Tack alla ! Älskar mitt nya halsband !

Förutom festligheterna så har jag varit ovanligt effektiv..handlat nödvändigheter inför Italienresan, städat, tvättat, målat och donat i trädgården. Ganska skönt att också bara vara hemma ett veckoslut.




Det som jag målat är en blompedistal som min pappa snickrat till mej !


Den fick sin plats i ett ganska undanskymt blomland, men som egentligen är det vackraste i vår trädgård och därför ska den ha sin plats där ! 


Pappa är en mästare på det mesta och den här pedistalen är bara igen ett bevis på hans förmåga att göra verklighet av nåt man önskat ! TACK Snälla Pappa Håkan !


Den ska få vara stöd åt en Klematis som jag glömt namnet på 
men som blommar vitt ! 

Efter allt trädgårdsarbete idag satte vi oss ner på terassen, år gott grillat och verkligen njöt av kvällen, solen och värmen !  Då plötsligt sa min man; Titta vem som kommer där, en igelkott ! De e faktiskt länge sen jag sett en igekott på vår gård ! Jag sprang in efter vårt finaste fat och fyllde det med vatten...och den tackade och drack !

Tack tack !

Slurp va gott !
 Önskar jag kunde stoppa tiden nu, det är så vackert,
 så mycket liv och ljud i naturen ! 

..fast nu borde jag egentligen fundera på packning inför Italienresan på onsdagmorgon, men de har lovat 30 grader, så man behöver väl inte packa ner så mycket annat än solkräm och solbrillor ! 

Arrideverci !

Bueno sera  !

Carina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...