torsdag 24 juli 2014

Abborrkalas i Molpe

Det finns en dag på året som ingen vill missa ! Och det är pappa Håkans födelsedag, för det betyder abborrkalas på Albådan i Molpe. För den som inte visste det så är pappas rökta abborrar det godaste man kan äta på denna jord !
I år var det så lyckligt att vi kunde samlas nästan alla familemedlemmar och då vi satt runt kalasbordet var vi 15 st. Här kommer lite bilder från ett oförglömligt dygn i Molpe !

Stor och liten kusin på flotte !
Pappas abborrar är det godaste som finns !
Liten flygare
och liten dykare !
Karasamtal
Lilla bryggan
Båtliv
och bryggliv !
Nattlitteratur, min gamla fågelbok och en ÖRN !!
Paddelutfärd
och båtutfärd
Kära syster och bror
och kära mor och far !

 Otroligt vad man hinner med mycket roligt under ett dygn och det här dygnet tror jag vi alla lever länge på ! Kan inte annat än tacka och beundra vår mamma och pappa som ställer upp för oss alla barn och barnbarn i ur och skur ! Ni är guld värda och de bästa föräldrar man kan ha !

Min semester börjar gå mot sitt slut och jag har absolut inget att klaga på ! Jag har haft nästan 6 veckors skön ledighet ! Nu just är det ett spegelblankt hav där ute och temperturmätaren visar på + 25 grader och klockan är 23.00 !! 

Njut av sommaren alla !

Kram

Carina


1 kommentar:

  1. U n d e r b a r t ... vad kan man annars säga!!
    Sådana dagar är guld värda!
    Trevlig fortsättning!
    Visst måste man jobba ibland också :)
    Kram!

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...