måndag 28 juli 2014

Förvaring av serietidningar

Hela våren går man och väntar på semestern och sen är den plötsligt bara där och lika fort är den förbi ! Sån känsla hade jag idag då jag steg in genom jobbdörren igen efter 5 veckors ledighet. Men ändå fast det går fort så blir man lite "ringrostig" i kanterna och allt känns lite overkligt första dagen. I mitt jobb är det dessutom så att man aldrig riktigt vet vad som händer under dagen..men gissar att känslan redan imorgon är annorlunda ! Älskar ändå att komma tillbaka till barnen, alla härliga jobbarkompisar och vardagen...
....för under semestern blir det lite andra goda och dåliga vanor och rutiner...fast det ska man ju också njuta av och unna sig..tycker jag !
De där "dåliga vanorna" lämnar lite bra "skräp" efter sig och det behöver inte alltid vara dåligt - för man kan ju återvinna det mesta ! Så här gjorde jag med sommarens favoritlådor (speciellt den rosa) och lite serietidningar som låg på hög under en säng !

 Skar bort "tappningsdelen" av boxen med en mattkniv.
 Klippte ut lite olika stora bilder ur serietidningar
 Strök decoupagelim först på lådan, klistrade på bilder
 och sedan ännu lim ovanpå bilderna.
 Lite skruttigt först, men blir helt fint när det torkat !
 Så nu har vi ordning på
Kalle Anka och Agent X9
 De va faktiskt en god vän som gav mej idén att göra det här. Vi träffades på loppis och hon sökte en kappsäck i hårt material som hon hade tänkt "klä över" med decoupagetekniken och då tänkte jag att det enda jag har ute på villan som liknar en kappsäck är tomma vinlådor !! Ha ha ha !  Tack för den goda idén i alla fall Neppe ! :) Borde nu göra likadana för bl.a Allers, Talo&Koti, Vetenskapens värld och receptblad ! Men inte idag...för idag är jag ur funktion efter första arbetsdagen...att blogga det här till er var precis lagom sysselsättning för ikväll !

(...hm, det här kan man ju faktiskt också göra med barnen på dagis och skola..deras egna personliga förvaringslådor för sånt som skall in i pärmar, tas hem, sparas, temaarbeten, teckningar .odyl..man kunde ju be föräldrarna hämta en låda till dagis...de va bara en plötslig idé som dök upp...ha ha, märks det månne att jag börjat jobba igen !!)
 men men
nu ska jag njuta av kvällen 
och solnedgången i skärgården,
ta ett kvällsdopp i havet,
 sova gott i skärisängen 
och 
åka båt 
till 
jobbet 
imorgon 
bitti
!

Ha de gött !

Kram

Carina

2 kommentarer:

  1. Så trevligt resultat! Kunde göras med barnen, ja ... men då frågar de om man druckit allt det där själv. Jag har under åren fått många frågor om vinkorkarna som används i bildkonstundervisningen ibland. Och vad är väl några korkar jämfört med ett lass vinboxar?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt och smart att ta vara på handtaget.

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...