söndag 10 augusti 2014

Augustiläckerheter

Måste bara få göra ett snabbt inlägg för jag åt just nåt riktigt gott !! Ja och då menar jag inte de färska kantarellerna och den grillade inrefilén ! Jag bläddrade i senaste Mat-tidningen som kommer som bilaga med tidningen Samarbete och där hade de bra recept på vad man kan göra av zuccini (som ju många säkert har för mycket av i sina land just nu )!


Receptet på zuccinitilltugget hittar ni här , tyvärr bara på finska men kort och gott så steker man zuccinibitar, kryddar med svartpeppar, salt och dragon, lägger till parmesanost och creme fraiche ! Jag lade dessutom till lite timjan (min favoritört)

Vi har plockat typ 10 liter kantareller idag och det är ju otroligt roligt att hitta så mycket av skogens guld, men ack så mycket jobb också att ta svampen tillvara. Nåväl när det var gjort sparade jag de finaste och gjorde en urgod sås av dem, Tom grillade nötinrefile som vi tog ur frysen tidigare idag och så gjorde jag det där zuccinitilltugget. Så gott !





 Vi hade dessutom kräftpremiär i går kväll och oj oj så gott det var. Kantarellpaj blev det också eftersom gubben inte är lika förtjust i kräftor som jag är !



Och ikväll känns luften äntligen lite lättare ! 
Sköna augusti ! :)

God kväll !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...