söndag 16 november 2014

Niveaburkar blir knappförvaring

Igen ett veckoslut som bara tar slut för fort. Tycker det kunde vara en dag mellan lördag och söndag ("lösdag") eller att söndagen skulle ha lite fler timmar. Jag har som mest energi på söndagar. Nu sitter jag här och bloggar och borde ännu betala räkningar och läsa lite jobbgrejer..men kvällen är ju ännu ung ! ;)
Nå i alla fall så har jag pysslat en del och det mesta är faktiskt julpyssel som ni får ta del av lite närmare jul...mitt i pysslandet råkade jag stöta till min knapplåda under pysselbordet och alla knappar flög ut...då kom jag på att det sku vara bra med lite bättre förvaring för de knappar jag använder mest !  Och jag hade ju de mest perfekta burkarna på hyllan i badrummet (jo tomma för jag visste att jag skulle komma på en bra idé nån vacker dag ! )

Min favorit kräm !
Etiketterna gick jättelätt att lossa och


burkarna fick lite ny design med hjälp av washitejp
 och en gammal dymoapparat !




 Ibland känns det bra att vara en skrotsamlare, 
men idag då jag röjde i källaren och fyllde flera svarta sopsäckar med gammalt skräp så tänkte jag nog att jag måste bli bättre på att föra bort grejer !

Veckoslutet har för övrigt varit en bergochdalbana av känslor. Saknaden efter Leia har varit så påtaglig, speciellt idag då jag ensam for iväg till den skog där hon älskade att vara. Borde ju inte ha valt den skogen, det blev bara så fel fast det var så vackert. 

 Mitt hjärta kändes lika brustet som den här stenen !

 ..Trots att jag idag var lite vilsen och sorgsen,
 tänker jag inte sluta älska skogen och allt vad den ger.
Jag tror verkligen på skogens kraft
den får mej att känna och den får mej att tanka ny energi ! 

Så ut i skogen go vänner, 
så kommer det nog
en gnutta energi på köpet
i novembermörkret !

Ha en bra vecka allesamman !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...