måndag 3 november 2014

Vik en skjorta till far !

Farsdag på söndag ! Ifall ni ännu inte hunnit fundera ut nån present, så ska ni få ett snabbt och enkelt tips här av mej ! Det här kan man göra med barn eller göra själv. Har totalt glömt bort var på nätet jag hittade beskrivningen till denna enkla skjortvikning..har sökt och sökt, men förgäves..så jag försöker visa det med egna bilder och hoppas att ni förstår hur jag menar. Vill ni däremot göra en lite snyggare och lite svårare så finns det massor med olika vikningsfilmer på youtube som man kan titta på. Här finns en.

Ta ett fyrkantigt papper, typ 15x15

Vik det dubbelt

Vik upp och vik in båda sidorna mot mitten

Vik stora vingar i ena änden

och små i den andra änden

Vik delen med stora vingar in under de små

Limma knappar
 Jag har nu just en passion för gamla bokpärmar, som jag fyndar på loppis för några cent. Använde dessa som underlag till skjortorna. Limmade också fast en upphängningsgrej, så kan presenten användas tex. som "Kom-ihåg tavla" eller "nyckeltavla" ...eller nåt annat skojigt !



Våra större barn gör dessa tavlor i år till farsdagskort,de yngre gör ingen skjorta utan istället ett handavtryck, men på samma bakgrund och med samma grundidé ! På baksidan kan man sen skriva en gratulationshälsning !

De va mitt lilla tips !

Lycka till !

Carina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...