torsdag 18 december 2014

Dagens lucka: Betongklappar

Oj oj nu blir de bråttom att blogga för om 8 minuter kommer Ernst ! Ikväll har jag huserat i pysselrummet och fixat färdigt lite betongklappar + kort !
Har en favoritgjutform som alltid lyckas !

Alltså jag gjuter betong i dessa tomma salladsburkar.


 I botten på burkarna sätter jag först såna här glashållare för värmeljus ( de ska förstås sättas uppåner )och sen betong på. Låt stå 2 dagar och så är de färdiga !



Så har jag använt mej av en snöflingestans som schablon 
för att få ett mönster på ljusstaken.


 Ja och så här blev det !


Granarna på korten är gjorda av muffinsformar !

Puh, jag hann !  

Nu börjar Ernst

hejsvejs

denna 
18
december !

Carina


1 kommentar:

  1. det va jättefina ljusstakar o härliga kort.Jag kollade också Ernst så först nu gjorde jag inlägg"lucka 18"..i sista minuten;O)

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...