måndag 15 december 2014

Dagens lucka: Dagens humörshöj(d)are !

Idag har det rent ut sagt varit värsta skitvädret, ursäkta mitt språk, men nog är jag trött på detta eviga regnande och mörker ! Alla blir ju på dåligt humör av detta, det är ju så tydligt hur vädret påverkar oss om man jämför hur det var igår och hur det är idag !
Måndagar betyder jumppadag för mej och det var nog lite med långa steg jag tog mej ur soffan och for iväg......men vilken tur att jag gjorde det !! När vi steg in i Active Rehabs lilla jumppasal hade Carina, vår dragare, släckt belysningen, tänt en massa lyktor och stjärnor, lagt ut mattor och dynor (i olika färger) i en cirkel på golvet och rummet fylldes med skön julmusik ! Alltså fatta känslan då man såg detta ! Vi hade världens skönaste jumppastund i 1½ timme på golvet, på madrasser och dyna ! All irritation och surmulenhet försvann på en gång ! ..och dessutom fick vi choko efteråt !

Det goda humöret fortsatte då jag kom hem och såg två glada ungdomar sitta sida vid sida i mitt pysselrum och pyssla julkort !

Och vilka fina julkort de gjorde..


med hjälp av pepparkaksformar 
och en gammal lärobok i naturkunskap från 1921 !



Tänk att en så här surmulen dag kan svänga till nåt bra till sist ! 
Det tackar jag Carina på Active Rehab 
och Sofia och Kristian för !

Det tar vi en glögg på
denna 15 decemberkväll !

Carina

1 kommentar:

  1. Humöret steg av ditt trevliga inlägg!
    Fina ungdomar :)
    Kram ♥

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...